diumenge, 10 de febrer del 2008

Tornem amb l'estàndard

Us proposo la lectura d'un text del lingüista Gabriel Bibiloni sobre la llengua estàndard: La llengua estàndard en una situació de normalitat. És un text una mica llarg i tècnic, però crec que després del curs passat ja tenim un base prou sòlida per poder treballar alguns escrits amb "substància". Recordeu que, a Llengua catalana 1, van definir estàndard, i és a partir d'aquest concepte que Bibiloni introdueix altres definicions i reflexions sobre la situació social de les llengües i la percepció que en tenen els parlants. Si teniu temps, entreteniu-vos-hi una mica i cerqueu tots aquells conceptes que van sortint en el text: normalitat lingüística, llengua minoritària, llengua minoritzada, llengua subordinada, estàndard, ús, conflicte lingüístic, lleialtat lingüística...
http://bibiloni.cat/textos/estandard_normalitat.htm

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Un aprenent de llengua estàndard

L'escrit de Gabriel Babiloni m'ha deixat acollonit. M'ha resultat complicat entendre el que vol dir. No tinc una opinió coherent sobre aquest tema, ja que la meva base en llengua catalana és elemental.

Anònim ha dit...

He llegit el text de lingüística d'en Gabriel Bibiloni sembla que he entès bé la diferenciació entre les llengües minoritàries, llengües minoritzàdes i llengües subordinades i la llengua estàndard.
Bibiloni ens fa entendre de la importància que té la llengua estàndard, és la cultura del país és el eix essencial de la seva personalitat,és la riquesa lingüística d'ell mateix sense tenir per qué arribar a ser conflictiu.
Al final una mica rotllo però m'agradat.Una mica acollonida també, davant de tanta matèria com diu el meu amic anònim