dimecres, 27 de febrer del 2008

El català a la Franja gaudeix de bona salut?


Segons el sociòleg Natxo Sorolla, el català a la Franja de Ponent, tot i no tenir reconeixement legal, gaudeix de bona salut. A aquesta conclusió hi ha arribat el sociòleg després d’analitzar l’últim estudi sociolingüístic de la Franja que van realitzar en l'any 2003 els governs aragonès i català.

Podem pensar que el senyor Natxo Sorolla és molt optimista, de fet ho penso, però les dades que té a la mà són molt fiables. Són les dades que s’extreuen d’un treball demogràfic encomanat per la Secretaria de Política Lingüística i publicades darrerament sota el títol Llengua i societat als territoris de parla catalana a l’inici del segle XXI. L’obra neix de l’enquesta d’usos lingüístics que es va iniciar l’any 2002, un projecte molt ambiciós que a través d’un seguit d’enquestes ha aconseguit recollir dades objectives sobre coneixements, usos i actituds lingüístiques en tots els territoris de parla catalana: l’Alguer, Andorra, Catalunya, la Catalunya del Nord, el País Valencià, la Franja de Ponent i les Illes Balears.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Potser és l'esclat de la primavera en aquests dies que em fa viure la força imparable de la naturalesa: herba de color verd intens, flors, fulles que neixen; és el dret de la Vida, i ningú ho discuteix; al contrari, ho valora i ho admira.
Jo celebro i em fa content quan tinc l'ocasió de portar una conversa amb algú de la franja: tinc ocasió de reviure moments molt feliços de la meva infància i joventut amb les amistats que s'expressaven amb la seva parla.
Persona i parla és un tot. I tant que tenen dret d'expressar-se les persones de la franja amb la seva parla: és la vida imparable de la naturalesa!!! i és clar que hi tenen dret!!!

Anònim ha dit...

NEIXIS ON NEIXIS TENS TOT EL DRET DE PARLAR LA TEVA LLENGUA FINS A LA MORT.
Em fa molt contenta pensar que el català de la franja gaudeix de bona salut lo qual ens ve a dir que no morirà.El sol fet que hi hagi jornades per reivindicar els drets lingüístics dels ciutadans és important ;l'exemple del jove de Mequinensa ens diu que no és poder fer les coses si no voler.
AIXATS